Sunday, September 7, 2008

Ketupat Sotong

This is actually my favorite food during bulan puasa. Tak pernah miss to have it every time bulan puasa comes. Usually, bila balik rumah, mama akan buat but this year, I decided to cook it myself. Since yesterday berbuka dekat rumah Resh, so that was the best time to do it practically after I have seen so many times mama buat this ketupat sotong.

Lepas balik dari Sunway Hospital, aku singgah kedai beli barang-barang asas nak buat ketupat sotong nie. It is quite simple since there are 5 basic things needed such as sotong, beras pulut, santan, gula melaka and daun pandan. So, sampai rumah je, aku terus sotong and prepare those entire thing and eventually my first ketupat sotong ready to served!! The first person yang datang sapu ketupat sotong aku was Aiman, since dia datang nak hantar external hardisk aku yang dia pinjam.

Actually my first ketupat sotong nie jadi juga la since everyone has tasted it and no comment received at all. It was a great feeling to see them had my ketupat sotong. For me though this the first trial, hope everyone enjoy it!!!!

1 comment:

Miss Zahidah Zakaria said...

i heart ketupat sotong!!!
tp Ma i x pandai buat ;(
jrg2 aja makan.
jrg2 jumpa.
huuu